KeNYaLanG loVE

Wednesday, May 29, 2013

Percutian ke Cameron Highlands..day 1...

Salam...

Baru-baru ni aku n familys bercuti di Cameron Highlands...yang bestnya bila mummy n daddy join kami bercuti...mmg terbaik...aku tak tahu kenapa aku n my lovely sayang mmg suka bercuti kat tanah tinggi berbanding pantai....aku sgt suka suasana dingin n nyaman...sekurang2nya boleh hilangkan tension n stress...cuma anak2 jer yang kurang gemar g cameron highlands...depa kata boring lah mama...baik p genting highlands..boleh gak main games...Aaadddoooiiii..anak2 aku ni mmg x sporting...tapi aku tetap ngan keputusan aku..hahahha....so NO MORE BORING ya anak2....coz turun je cameron kita akan p next destination ialah GENTING HIGHLANDS..YAAAHHHHOOOO....ok back to the story...dah banyak sgt melalut ni..hahaha..

Kami tiba di CH lebih kurang jam 1230hrs..masa ni cuaca agak mendung..so mmg sejuk...our first stop is...

aku pun x hingat apa nama restoren yag kami menjamu seleran sebelum brinchang...ape2 pun kena isi perut dulu...kami naik ikut simpang pulai...
settle je mkn kami meneruskan perjalanan ke next stop...iaitu taman lavender..mmg cantik n terbaik...

lavender garden @ Cameron highlands 28
lavender garden @ Cameron highlands 46

lavender garden @ Cameron highlands 8
lavender garden @ Cameron highlands 41 lavender garden @ Cameron highlands 42
lavender garden @ Cameron highlands 4
lavender garden @ Cameron highlands 28lavender garden @ Cameron highlands 13
lavender garden @ Cameron highlands 31lavender garden @ Cameron highlands 39
lavender garden @ Cameron highlands 37
so ini lah sedikit sebanyak pic kat lavender farm CH...jgn lepaskan peluang berkunjung kat tempat ni bila sampai di CH...mmg x menyesal...kat cni aku sempat lagi shopping baju utk my familys termasuk anak2 buah kat kch...buah tangan lah katakan..hihihihi...

ok pastu kami p pasar lak...nak shopping benda lain lak...

fridge magnet semurah singgit seketol! hari sblm tu afne beli kt brinchang RM10 dpt 4 ketol je. ishhh.. tak blh jd ni trs tambah koleksi borong seploh ringgit utk bg kwn2 :)

payung pn murah ok! yg transparent tu RM8 je sedangkan tmpt lain jual RM10-RM12. payung utk kanak2 cuma RM6 je.

teh jenama cameron valley yg pelbagai perisa... ada strawberry, lemon, oren, blueberry, rose & mcm2 lg. harus borong!!!

jom jln lg tgk apa yg ada...

oklah...penat shopping,apa lagi...time utk cari hotel lak..ujan dah mula turuh..ari dah petang....elok sampai brinchang jer,ujan turun dengan lebatnya....nasib baik sempat sampai hotel...
 Rainbow Hotel Cameron Highlands Cameron Highlands
inilah hotelnye...yang lain sume penuh...walaupun budget hotel tp mmg puas ati..bilik luas n cantik..bersih..siap ada bathub....boleh le berkubang...hahaha...

Triple Deluxe
Rainbow Hotel Cameron Highlands Cameron Highlands - Triple Deluxe

Rainbow Hotel Cameron Highlands Cameron Highlands - Bathroom

Bathroom

Rainbow Hotel Cameron Highlands Cameron Highlands - Hotel Interior

cantikkan..
lepas check-in...apa lagi...rehat lah...esok nak jelajah cameron lagi..banyak lg tempat yg masih menunggu kedatangan kami...cewaaahhh...mcmlah kami ni YB ya...hahaha...